środa, 3 września 2014

#Sandvika

Sandvika to administracyjne i kulturalne centrum gminy Bærum, które znajduje się około 15 km od stolicy Norwegii. Bywam tu prawie codziennie, jednak dopiero dzis mogłam w pełni docenić uroki tego miejsca i porobić kilka zdjęć. Czasem wystarczy się na chwilę zatrzymać, aby na nowo poznać dobrze znane nam miejsce.





Budunek poniżej zachwycił mnie swoją nietuzinkową konstrukcją kilka lat temu, kiedy to przyjechałam do Norwegii po raz pierwszy, do dzis wzbudza on usmiech na mojej twarzy.

Sandvika storsenter to największe centrum handlowe w całej Skandynawii. To tutaj większosć Norwegów robi swoje zakupy, a ich nastoletnie pociechy chętnie spędzą tu swój wolny czas w kawiarniach, butikach lub w znajdującej się tu popularnej siłownii Elixia.

Musikflekken to miejsce koncertów i wszelkich wydarzeń kulturalnych.



 Kalvøya to mała wyspa leżąca na terenie Sandviki. Tuż przy niej znajdują się te cudowne łodzie, które swym wyglądem czarują wszechobecnych spacerowiczów.



 Budstikka to lokalne czasopismo dla mieszkańców gminy Bærum i Asker.
W Sandvice znajduje się redakcja tej gazety.

Sandvika stasjon to zdecydowanie najbardziej okupowane miejsce w całej Sandvice. Autobusy, pociągi oraz taksówki czekają tu na swych paseżerów, aby bezpiecznie dowiezc ich do celu.

Baker Hansen to według mnie najlepsza sieć piekarń w całej Norwegii. Pyszna kawa, niesamowite wypieki oraz przytulne wnętrze sprawia, że jest to ulubione miejsce spotkań wielu Norwegów.

 

Most przy wyspie Kalvøya.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz